Vi er blevet meget klogere på hvordan vi skal udvikle og beskrive vores produkt.
I stedet for at lave en pjece til børnene tænker vi i stedet at lave en dækserviet, da vi er sikre på at vores målgruppe ikke interessere sig for en pjece, men ville synes at dækservietten ville være spændende at kigge på.
Nedenstående link er til Global vask hænder dag, den fortæller om vigtigheden i at vaske hænder ikke bare med vand men i den grad også med sæbe.
Vi vil helt sikkert benytte denne information, til at udvide vores viden, og til at udvikle vores produkt.
file:///Users/sabrinapatriciahansen/Desktop/Pædagoguddannelsen/2.%20Semester/Diverse/Global%20Vask%20Hænder%20dag.webarchive
Vi har valgt at lave en pjece til forældre/voksne fordi budskabet til børnene (vores målgruppe) kommer gennem pædagogerne, forældre og voksne. Vores pjece til de voksne vil indeholde fakta omkring vigtigheden i at vaske hænder, men også hvordan man vasker hænder korrekt, dette vil også blive vist i billeder.
Vi har allerede skitseret vores plakat. Mia har et program som vi kan bruge til at lave vores plakat og vores pjece. Plakaten for vi printet fra en butik som Mia kender til og pjecerne vil vi printe og folde selv.
Dækservietten skal skitseres og så laminere vi den, så den fremstår som en dækserviet.
Derudover havde vi tænkt os at få lavet vores Bakterie Bob so en bamse. Børnene/målgruppen kan bedre forholde sig til bakterie Bob, som bamse i stedet for en bakterie der bare figurere på en plakat.
Det næste vi vil gøre i processen er at finde litteratur omkring vores målgruppe. vi vil blandt andet lære mere om hvordan vi skal kommunikere til vores målgruppe, for at de forstår vores budskab (vigtigheden i at kommunikere).
Derudover har vi tænkt at Hiim og Hippes didaktiske model kunne være relevant for processen af vores produktion, så det er også en af de ting vi skal kigge mere/videre på ved næste møde i gruppen.
-
Hiim og
Hippes didaktiske model:
- Læringsforudsætninger – hvilke mennesker
skal modtage produktet/målgruppe
- Rammefaktorer – økonomi eller er der
venner el. Kollegaer der kan hjælpe.
- Mål – hvad skal der opnås, hvad skal man
frem til.
- Indhold – hvad skal produktet indeholde
for at fange børnene/brugerne
- Læreprocesser – hvilke processer skal der
bruges overfor børnene/brugerne
- Vurdering – hvordan skal det hele forløbe og hvordan
er det hele forløbet.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar